7 padomi, kā cieņpilni izbeigt darba attiecības ar darba devēju
Darba attiecību izbeigšana starp darba ņēmēju un darba devēju ne vienmēr ir pozitīvs notikums, bet to noteikti ir iespējams veikt cieņpilni, profesionāli un ievērojot augstu biznesa ētiku. Ir būtiski kā Tu izbeidz darba attiecības ar darba devēju, jo tas var ietekmēt Tavu reputāciju darba tirgū. Kā arī, iespējams, kāds nākotnes darba devējs gribēs uzzināt atsauksmes par Tavu paveikto un attiecībām šajā darba vietā, tādēļ labāk nodrošināties, ka saisties ar pozitīvu darba attiecību noslēgumu.
7 ieteikumi, kas var palīdzēt veicināt profesionālāku darba attiecību izbeigšanu:
1. Saglabā profesionālu attieksmi - neatkarīgi no tā, kāda ir situācija, svarīgi ir saglabāt profesionālu attieksmi pret darba devēju un kolēģiem. Izturies ar cieņu, laipnību un pozitīvu attieksmi.
2. Informē saistītās personas –informē savus kolēģus vai vadītājus ar ko Tev ir nepieciešams ikdienā sadarboties, lai kolēģi laicīgi var rēķināties ar Tavu aiziešanu un nepieciešamības gadījumā iegūt no Tevis vajadzīgo informāciju.
3. Sagatavojies – ja zini, ka konkrētā datumā darba attiecības tiks pārtrauktas, laicīgi pārliecinies, ka ir atrisināti visi neatrisinātie jautājumi un izdarīti nepieciešamie darba uzdevumi.
4. Nodod pienākumus un informāciju – nevar būt nekas sliktāks darba devējam kā aizejošs darbinieks ar aizejošu informāciju, ko zina tikai konkrētais darbinieks. Tādēļ pārliecinies, ka esi nodevis kādam kolēģim savus pienākumus, sniedzis visu nepieciešamo informāciju, kas varētu būt nozīmīga kolēģiem vai darba devējam. Noderīgi būtu arī to visu fiksēt rakstiskā formātā.
5. Atgriez darba devēja aprīkojumu – atceries atdot uzņēmuma kontaktpersonai visu tehniku, pieejas un citu aprīkojumu, kā, piemēram, datoru, telefonu, atslēgas, caurlaides u.c.
6. Nosūti atvadīšanās e-pastu – labs žests ir pateikt visiem kolēģiem un darba devējiem “paldies par sadarbību” īsā e-pastā. Iesakām pateikties paldies par iespēju, ko ir devis uzņēmums, pateikt paldies kolēģiem par kopēju sadarbību un, ja ir vēlme, kā nākotnē ar Tevi var sazināties.
7. Uzturi kontaktus – ja esi izlēmis pats aiziet no darba, ir svarīgi, ka uzturi kontaktus ar kolēģiem un darba devēju. Ja ir iespējams, pavēsti, ka esi gatavs palīdzēt nākotnē.
Līdzīgi kā pirmās darba dienas jaunā darba vietā - arī aiziešana no darba var būt sarežģīts un emocionāls process. Tomēr, sagatavojoties iepriekš un saglabājot profesionālu attieksmi, vari mēģināt nodrošināt veiksmīgāku darba attiecību izbeigšanu un saglabāt labas attiecības.