Darbinieka izvadīšana no darba jeb offboarding
Izvadīšana no darba jeb offboarding ir process, kad darbinieks dodas prom no organizācijas pēc savas vai darba devēja vēlmes. Pozitīva darbs noslēgšanas process ir nozīmīgs, lai darba devējs un darba ņēmējs saglabātu pozitīvas attiecības nākotnē, kā arī sniedz iespēju nodrošināties, ka zināšanas un veicamie darbi netiek palaisti pašplūsmā.
Uzlabo savas organizācijas offboarding procesu ar mūsu ieteikumiem:
1. Sagatavo plānu – kā jebkuram procesam, ir svarīgi sagatavoties. Nosaki procesa etapus, darāmos darbus un termiņus, lai viss notiktu precīzi un nekas netiktu aizmirsts
2. Informē iesaistītās puses - ir svarīgi nodrošināt, ka visas personas, kuras strādājušas ar aizejošo darbinieku, tiek informētas, piemēram, kolēģi, klienti un partneri. Ja ir iespējams, tad informē, kura persona būs aizejošā darbinieka vietā, lai iesaistītās puses zinātu, ka darāmie darbi tiks izdarīti.
3. Komunicē ar aizejošo darbinieku un veic “exit” interviju- iesakām informēt aizejošo darbinieku par darbā izvadīšanas procesiem un termiņiem. Ja darbinieks dodas prom pēc savas izvēles, tad noteikti aprunājies par lēmuma iemesliem. Papildus ir vērtīgi uzzināt, kas patika un kas nepatika organizācijā, ko vajadzētu uzlabot.
4. Atceries par uzņēmuma lietām - pārliecinies, ka visas lietas tiek atgrieztas uzņēmumam, piemēram, dators, atslēgas, caurlaides, telefons.
5. Noslēdz pieeju sistēmām - svarīgi ir būt drošam, ka darbiniekam tiek atslēgtas visu sistēmu pieejas, kā arī, ka nav iespēja tikt klāt darba devēja iekšējai informācijai pēc darba attiecību izbeigšanas. Iesakām izstrādāt sarakstu no kurām sistēmām ir jāatslēdz aizejošie darbinieki!
6. Saglabā profesionālu attieksmi - ja arī darbinieks dodas prom ar “sliktu pēcgaršu”, ir svarīgi uzturēt pozitīvas un cieņpilnas attiecības offboarding procesa laikā. Tas var palīdzēt pasargāt uzņēmuma kā darba devēja tēlu un izvairīties no tiesiskām problēmām.
Sekojot līdzi šiem pamata ieteikumiem, tu spēsi nodrošināt labāku un veiksmīgāku darbā izvadīšanas procesu!